29Poniedziałek, 29 kwietnia 2024Piotr, Robert, Bogusław
Dni powszednie: 7:00, 18:00Niedziela: 6:30, 8:00, 9:30, 11:00, 12:15, 18:00
ul. Ks. Hm. Mariana Luzara 132-540 Trzebinia
środa, 21 października 2015 Liczba wyświetleń: 1913

Pielgrzymka Do Turcji

Pielgrzymka doTurcji "Śladami św. Pawła"  z Parafii Św. Apostołów Piotra i Pawła w Trzebini w dniach 22.09 do 3.10.2015 Fotogaleria pełna
"Śladami św. Pawła"
Parafii Św. apostołów Piotra i Pawła w Trzebini

Pielgrzymkę naszą rozpoczęliśmy Mszą Św. dniu poprzedzającym.Wyjazd o godz.5: 15 dn.22.09.2015 do Warszawy na lotnisko i samolotem do Stambułu.Następnego dnia
zwiedzanie Istambułu.Hagia Sophia, pałac Topkapi, Błękitny meczet bazylika św. zbawiciela Pankratora,Meczet Sulejmana 1 Wspaniałego a na zakończenie msza Św.w Bazylice św. Antoniego z Padwy którą odprawił  nasz proboszcz ks.Stanislaw przy udziale
wielu różnojęzycznych grup turystów.
Trzeci dzień. rozpoczynamy przejazdem do Ankary gdzie zwiedzamy mauzoleum Kemala Ataturka, następnie przejazd do Kapadocji.Po drodze postój nad jeziorem
słonym Tuz.
W dniu czwartym zwiedzamy Kapadocję. Rozległa kraina przypominająca krajobraz księżycowy.
Wydrążone w skałach kościoły, klasztory, domy i podziemne miasta tworzą jedyne takie miejsce na świecie
W jednym z takich kościołów(Grota) z początków pierwszych Chrześcijanuczestniczymy we Mszy św. rysunki i płaskorzeźby dodają wyobraźni o naszych początkach chrześciaństwa w I wieku.
Późnym wieczorem zwiedzmy podziemne miasto z czasów hetyckich
Dzień piaty to najdalej wysunięte miejsce na południe w naszej pielgrzymce.Tars-miejsce urodzenia św.Pawła.Temperatura wzrosła do 40 st.C.
Widać wpływy arabskie inni ludzie, inna kultura.Syrię mamy tylko 2 godz. drogi. Mszę św. w kościele, który jeszcze niedawno był muzeum a wcześniej
magazynem wojskowym. Wraz z nami są chrześcijańscy uchodźcy z Syrii i Iraku, którzy biorą czynny udział w Mszy Św.
Następnie studnia, z której ponoć dwa tysiące lat temu czerpał wodę św. Paweł.
Obok znajdował się dom jego rodziców. Został jednak zniszczony.
Szósty dzień to Konya.Zwiedzmy muzeum Mevlany i udajemy się Pamukale, aby w siódmym dniu rozpocząć zwidzenie wapiennych tarasow i wodospadów.
Na wzgórzu zwiedzamy starożytne miasto Hierapolis, które w starożytności pełniło rolę uzdrowiska III w. n.e. które w okresie Bizancjum zostały zamienione na kościół.
Niezatarte wrażenie sprawia teatr rzymski, na 10 tys.ludzi.Jedziemy do Efezu gdzie nawiedzamy Kościół Najświętszej Maryi Panny gdzie mieszkała po powrocie z Egiptu.
Domek Matki Boskiej znajduje się na Wzgórzu Słowików. Według tradycji Maryja miała zasnąć w tym miejscu.Msza św. w domu parafialnym obok i następnie zwiedzamy ruiny miasta.
 Efez – w starożytności jedno z 12 miast jońskich w Azji Mniejszej.
Nastepme dwa dni spędzamy w portowym mięście Kusadasi odpoczywając i robiąc zakupy.
Dzień 10 to przejazd do Izmiru a następnie Pergamonu istniejące w latach 283-133 p.n.e. i rządzone przez dynastię Attalidów.
Troja jest naszym następnym miejscem gdzie zwiedzmy ruiny starożytnego miasta dalej udajemy sie na przeprawę promową przez Ciesinę Dardanele do części europejskiej.
Za nami Azja mniejsza a przed nami podroż do Istambulu.W dniu wyjazdu jeszcze wycieczka statkiem po Bosforze i w godzinach popołudniowych jedziemy na lotnisko.
Do domu wróciliśmy w Niedzielę 4.10.2015 o godz.0:30.
Duchowo pielgrzymkę prowadził nasz ks. proboszcz Stanisław Bercal, który nie tylko ubogacał nas odprawiając Msze św., ale także prowadząc wykłady z historii
pierwszych chrześcijan podczas długich podróży drogami Tureckimi